Mijn ervaring met de aminozuren van Amino-7

Aminozuren zijn heel belangrijk voor je huid, nagels, haar, spieren en gewicht. Het zijn bouwstoffen die de collageenproductie stimuleren en de celdeling ondersteunen. Door een tekort aan aminozuren, verouder je sneller. Daarom probeerde ik Amino-7 combi 1 uit. Dit is een aminozuren-supplement met de volgende werkzame stoffen:

Biotine, Foliumzuur, Magnesium, Niacine, Pantothenzuur, Selenium, Vitamine B1, Vitamine B2, Vitamine B6, Vitamine B12, Wolfsbessen extract, Zink, L-Arginine, L-Carnitine, L-Glutamine

De kuur

De bedoeling is dat je ‘s morgens 2 capsules inneemt en ‘s avonds 2 capsules. Er wordt aangeraden om een uur voor en na het innemen niet te eten. Daar lag een groot probleem voor mij. Zoals je ziet, zitten er verschillende B-vitamines in en die liggen nogal zwaar op de maag. Voor het slapen gaan is dat geen probleem, maar ‘s morgens word ik dan echt misselijk. Ik vind het sowieso moeilijk om ‘s morgens pas na een uur te eten en de combinatie met vitamine B op mijn nuchtere maag was geen goed idee. Dus neem ik alleen ‘s avonds 2 capsules en dat nu al een zestal weken.

Mijn ervaring

De aminozuren in Amino-7 voeden eigenlijk je huid, je haren en je nagels van binnenuit. Carnitine zou ook de vetverbranding verhogen. Daar merk ik eigenlijk niet veel van. Ik heb wel de indruk dat mijn haar iets sneller groeit, maar het valt momenteel ook flink uit. Verder merk ik weinig verschil, maar dat is ook niet zo verbazend. Bij een gebalanceerde voeding is het eigenlijk niet nodig om extra aminozuren te slikken, want dan krijg je al voldoende binnen. En als je al genoeg van een bepaalde stof in je lichaam hebt, zie je natuurlijk ook geen verschil als je er extra van inneemt.

Voor wie wel?

Er zijn wel een aantal situaties waarin het verstandig is om extra aminozuren te slikken. Als je te eenzijdig eet of als je aan het herstellen bent van een ziekte kan een supplement wel een oplossing zijn. Ook mensen die onder veel stress staan, vegetariërs en fanatieke sporters kunnen wel wat extra gebruiken. Wil je zeker weten dat je genoeg aminozuren binnen krijgt, maar wil je geen pillen slikken? Eet dan meer eieren, lever, havermout, avocado, broccoli, noten, zaden, bananen en peulvruchten. Omdat aminozuren onderdelen van eiwitten zijn, is het niet verstandig om dit te combineren met een proteïne-dieet.

Conclusie

Persoonlijk ga ik na dit potje geen tweede bestellen, omdat ik merk dat het niet nodig is. Zonde van de 29,95 als je toch geen verschil merkt. Maar als je vermoedt dat je een tekort hebt, kan je het altijd proberen.

xxx

4 thoughts on “Mijn ervaring met de aminozuren van Amino-7

  1. hallo , ik heb jullie ber gelezen ja ik heb net 2 potten besteld amino shit als ik die verhalen dan lees , maar goed moet het eerst uit proberen , ik ben wel een fanatiek b builder dus kan wel wat gebruiken van die bende haha , maar de reden is ik ben een hele slechte slaper mij werd verteld dat dit product wel eens kon helpen nou ja we zien het wel ik laat het wel weten binnen kort gr demmy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *