Mijn vierde week met het weekmenu van Evelina

Pasen is bij ons een echte gezellige familiedag dus een dagje later dan jullie gewend zijn, heb ik hier mijn eet-dagboek van de afgelopen week voor jullie. Mijn oudste was dinsdag jarig en dat hebben wij in een restaurant gevierd. En ook zaterdag ben ik uit eten geweest, maar verder heb ik mij netjes aan het plan van Evelina gehouden.

Maandag

De dag begon met muffins, daarna nam ik zowel als snack als als lunch speltcrackers met hummus. Noem het saai, maar ik ben nu eenmaal dol op hummus. In de namiddag at ik kippengehaktballetjes en het avondeten was een ovenschotel met kabeljauw.

Dinsdag

Het ontbijt was een lekkere zoete smoothie. Daarna vertrokken wij naar Leuven. In de auto nog een pakje crackers gegeten en een banaan. Wij zijn naar een heel gezellig theehuisjes geweest in Leuven, waar ze hun eigen thee samenstellen. FourTEAfour is een echte aanrader! Bij die lekkere thee kregen wij brownies, niet gezond maar wel lekker! Daarna naar de Notre Dame op de Grote Markt. Een glaasje cava met nootjes als aperitief en daarna lamsfilet met frietjes.

Woensdag

Ontbijten deed ik met overnight oats, daarna stond er eigenlijk een lunch met rauwe ham op het menu. Ik lust geen varkensvlees, dus werd het runderrookvlees. Als tussendoortjes at ik een speltcracker en een banaan. Avondeten was een schotel met prei en gehakt.

Donderdag

Ik at 2 eitjes als ontbijt met een paar kerstomaatjes. Mijn lunch en mijn tussendoortjes waren lijnzaadcrackers. Voor mijn lunch belegde ik ze met gerookte kip. Als avondeten een fritata.

Vrijdag

Mijn ontbijt was een lekker bakje yoghurt met fruit en zaden. Daarna een smoothie als lunch een een paar abrikozen en een handje noten als snacks. Zoals elke vrijdag stond er ‘s avonds een pastagerecht op het menu.

Zaterdag

Ik nam een eitje als brunch en een paar speltcrackers met hummus als tussendoortje. ‘s Avonds at ik vrij laat. Ik ging eten in De Walrus in Antwerpen. Hier at ik een overheerlijke chili sin carne met een glaasje cava.

het resultaat

startcijfers: Meer lezen over de start van het experiment kan hier.
gewicht 62
taille 77
heup 106
bovenbeen 62

na week 1: Wil je weten hoe ik mij voelde in de eerste week? Kijk dan snel even hier.
gewicht 61,5
taille 78
heup 105
bovenbeen 62

na week 2: Mijn ervaringen van week 2 kan je hier lezen.
gewicht 61,6
taille 78
heup 105
bovenbeen 62

na week 3: Hier kan je meer lezen over mijn derde week.
gewicht 62
taille 77
heup 104
bovenbeen 61

na week 4:
gewicht 61,2
taille 77
heup 104
bovenbeen 61

Conclusie

Als je het moeilijk vindt om gezond te eten en weinig inspiratie hebt, zijn de weekmenu’s van Evelina van Gezondblog een uitkomst. Het zijn over het algemeen eenvoudige, maar lekkere gerechten die snel klaar zijn. Omdat je met de VIP-club toegang krijgt tot alle gerechten, kan je ook heel gemakkelijk van menu wisselen als er iets tussen zit wat je niet lekker vindt. Natuurlijk is het wel even wennen om op een andere manier te eten en te koken.

Ondanks dat ik er niet echt veel van afgevallen ben, ben ik ervan overtuigd dat deze weekmenu’s kunnen helpen om af te vallen. Mijn eetpatroon was al heel gezond, dus alhoewel het nieuwe gerechten waren, was er weinig verschil in voedingsstoffen. Als je vastzit in een eetpatroon van boterhammen met choco en pizza, is dit echt wel een uitkomst. Het is een goede manier om te leren wat een gezond voedingspatroon is.

Volgende week

De komende weken zal ik vaak buitenshuis eten, dus wordt het een beetje moeilijk om mij aan een eetplan te houden. Ik weet dan ook niet wanneer ik weer begin. Binnenkort doet Gezondblog wel een detox-challenge dus ik hoop dat ik daar aan mee kan doen.

Hoe zit het eigenlijk met jullie? Lukt het een beetje om gezond te eten? Wat vinden jullie het lastigste?

xxx

15 thoughts on “Mijn vierde week met het weekmenu van Evelina

  1. I vind het vooral in de avond moeilijk om gezond te blijven eten aangezien ik Rond 10 uur echt weer trek krijg. Soms gaat het goed maar af en toe maak ik een slipper daarin haha

  2. Wij eten over het algemeen heel gezond. Ik let erop dat de kinderen evenwichtig eten en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Dan is er ook voldoende ruimte om eens wat ongezonds tussendoor te eten. En dan genietern we er ook van. Gelukkig zijn de kinderen ook heel makkelijke eters en vragen uit zichzelf ook al wat gezond is om te eten en wat minder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *